• Home  
  • Nowy pociąg połączy Szczecin z Gdynią przez mniejsze miasta 🚆
- Region

Nowy pociąg połączy Szczecin z Gdynią przez mniejsze miasta 🚆

Świetne wieści dla podróżnych! 🚆 PKP Intercity zapowiada uruchomienie nowego połączenia ze Szczecina do Gdyni, które ominie główne szlaki i dotrze do mniejszych miejscowości! 🗺️ Trasę obsłużą supernowoczesne pociągi hybrydowe. Kiedy pojedziemy? Sprawdźcie! ✨

Spółka PKP Intercity ogłosiła plany uruchomienia nowego, dalekobieżnego połączenia kolejowego, które połączy Szczecin z Gdynią. Co najważniejsze, trasa pociągu została wytyczona przez szereg mniejszych i średnich miast, co dla wielu z nich oznacza powrót na kolejową mapę Polski. Pociąg pojedzie ze Szczecina przez Drawsko Pomorskie, Złocieniec, Szczecinek, Człuchów i Chojnice, a następnie przez Tczew dotrze do Gdyni.

To jedna z kilkunastu nowych tras, które narodowy przewoźnik zamierza uruchomić w najbliższych latach, aby przywrócić dostęp do kolei w mniejszych ośrodkach.

Nowoczesne i ekologiczne pociągi

Uruchomienie połączenia będzie możliwe dzięki zakupowi nowego taboru. W 2024 roku PKP Intercity podpisało umowę z nowosądecką firmą NEWAG na dostawę 35 nowoczesnych, hybrydowych zespołów trakcyjnych. Nowe trasy będą systematycznie otwierane wraz z odbiorami kolejnych pojazdów.

Zgodnie z harmonogramem, pierwszy pociąg trafi do przewoźnika na początku 2027 roku, a cała dostawa zakończy się do końca drugiego kwartału 2029 roku.

Czym będziemy podróżować?

Pasażerów wozić będą pociągi Impuls trzeciej generacji, kursujące w ekonomicznej kategorii InterCity (IC). Będą to pojazdy zaprojektowane z myślą o dłuższych, komfortowych przejazdach, w odróżnieniu od pociągów aglomeracyjnych. Mieszkańcy regionu mogą kojarzyć Impulsy II generacji, które od lat są użytkowane przez Polregio na trasach wojewódzkich.

  • Napęd hybrydowy: Pociągi będą wyposażone w silnik elektryczny (1600 kW) oraz dwa silniki spalinowe, co pozwoli im poruszać się zarówno po liniach zelektryfikowanych, jak i tych pozbawionych sieci trakcyjnej.
  • Prędkość: Maksymalna prędkość to 160 km/h (na prądzie) i 120 km/h (na silnikach diesla).
  • Przyszłościowe rozwiązania: Producent zapewnia, że pociągi są zaprojektowane w sposób modułowy, co w przyszłości umożliwi wymianę silników diesla na napęd wodorowy lub bateryjny.

Nowe połączenie to doskonała wiadomość nie tylko dla mieszkańców Szczecina i Gdyni, ale przede wszystkim dla społeczności lokalnych miast, które odzyskają wygodny dostęp do dalekobieżnego transportu kolejowego.

Fotografia: źródło pixabay.com

Media Społecznościowe! Dołącz!

O nas

Tworzymy portal dla mieszkańców Pomorza Zachodniego. Od Szczecina przez Kołobrzeg do Koszalina – zawsze na luzie, zawsze u siebie.

Email:: info@zachodniak.pl

Kontakt: +48 518 19 00 33

Newsletter

Zapisz się i dostawaj świeże artykuły prosto na maila!

Zachodniak.pl  @2025. Wszystkie prawa zastrzeżone.

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com