Dyskonty są niekwestionowanym liderem na rynku handlowym wśród młodych Polaków. Z najnowszego badania wynika, że aż 63,3% osób w wieku od 18 do 25 lat właśnie tam robi swoje codzienne zakupy. Inne formaty sklepów praktycznie się dla nich nie liczą.
Kim jest młody klient dyskontu?
Jak wynika z analizy, typowy młody konsument wybierający dyskonty to najczęściej mieszkaniec większego miasta. Pod względem dochodów, grupa ta deklaruje miesięczne zarobki netto na poziomie od 1000 do 2999 zł.
Konkurencja daleko w tyle
Dominacja dyskontów jest przytłaczająca, co doskonale widać po wynikach innych typów sklepów. Pozostałe formaty zdobyły jedynie niewielki odsetek wskazań:
- Supermarkety: 8,7%
- Hipermarkety: 7,6%
- Sklepy convenience (np. Żabka): 6,4%
- Lokalne sklepy osiedlowe: 5,0%
Badanie pokazuje również, że 5,6% młodych klientów nie ma jednego ulubionego miejsca i kupuje w różnych sklepach, w zależności od aktualnych potrzeb. Mimo to, wniosek jest jeden – w tej grupie wiekowej dyskonty zdeklasowały rywali.
Fotografia: pixabay.com

